Komenda Powiatowa Policji w Sandomierzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Policji w Sandomierzu.
Data publikacji strony internetowej: 2015-01-15.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-04-02.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Na stronie opublikowano dokumenty, które:
- pochodzą z różnych źródeł;
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym treść dokumentu;
- zostały opublikowane zgodnie z zasadami, które obowiązywały w innej instytucji;
- nie można zmienić ich struktury;
- zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie.
- Nie wszystkie zdjęcia i grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne, a tabele odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły. Szkolimy redaktorów naszego serwisu, ponieważ zależy nam na tym, aby umieli oni dodawać treści, które są zgodne ze standardami dostępności.
- Ze względu na ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
- Nie wszystkie filmy, które zamieszczamy w naszym serwisie, mają napisy rozszerzone i audiodeskrypcję.
- Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Ze względu na ograniczenia techniczne aplikacje typu "wirtualny spacer" oraz system oceny treści nie są dostępne.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-16.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-09-09.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest mł.asp. Michał Ordon koordynator ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, adres poczty elektronicznej michal.ordon@ki.policja.gov.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 804 12 50. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać na adres sandomierz@ki.policja.gov.pl dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Główna siedziba Komendy Powiatowej Policji w Sandomierzu, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ul. Mickiewicza 30 w Sandomierzu. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz numerem umieszczonym na ścianie budynku. Posiada też tablicę informacyjną znajdującą się po prawej stronie głównego wejścia.
Przed wejściem do budynku głównego znajdują się trzy stopnie obok których po prawej stronie zlokalizowany został podjazd dla osób poruszających się na wózku. Drzwi wejściowe otwierane są automatycznie. W holu głównym, po prawej stronie od głównego wejścia znajduje się pomieszczenie służby dyżurnej, które jednocześnie pełni funkcję punktu obsługi interesantów.
W holu głównym po lewej stronie od wejścia ustawiony jest pojemnik do dezynfekcji rąk. W pomieszczeniu służby dyżurnej znajduje się termometr do mierzenia temperatury.
Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego jednak na wyposażeniu jednostki jest terminal DX80 wyposażony w ekran dotykowy oraz kamerę i mikrofon służący do komunikowania się z osobami w języku migowym. Urządzenie posiada dostęp online do usługi tłumacza języka migowego. Numer telefonu tego urządzenia tj. 47 804 15 00. Po stronie lewej od głównego wejścia znajduje się pokój, w którym mogą być przyjmowani interesanci. W przypadku potrzeby ustalenia numeru telefonu do zainteresowanej osoby, zastępca dyżurnego ustala właściwy numer i powiadamia telefonicznie osobę o oczekującym interesancie. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie KPP w Sandomierzu w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika policji (osoby wprowadzającej). Z powodu braku platform przyschodowych interesanci z niepełnosprawnością obsługiwani są w pokoju obsługi interesantów znajdującym w części głównego holu. Toaleta dla interesantów znajduje się po prawej stronie od głównego wejścia do budynku Komendy i jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Przed budynkiem, na parkingu komendy wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Osoby niesłyszące mogą skontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Sandomierzu za pośrednictwem SMS’a. Nr telefonu dla wiadomości sms to 723 192 087. W treści wiadomości należy wpisać następujące dane: imię i nazwisko; adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość); sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (adres poczty elektronicznej, numer faksu, numer telefonu); rodzaj sprawy, z jaką zgłasza się osoba uprawniona, lub nazwę wydziału do którego zgłasza sprawę (lub który prowadzi sprawę już rozpoczętą); termin spotkania (zgłoszenie należy przesłać co najmniej na 3 dni robocze przed spotkaniem); podać metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Istnieje również możliwość umówienia spotkania w domu osoby z niepełnosprawnością, która nie jest w stanie samodzielnie dotrzeć do urzędu. Wymaga to wcześniejszych uzgodnień z koordynatorem ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, należy wejść na stronę euslugi.policja.pl
Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r., nr 209, poz. 1243).
Komisariat Policji w Dwikozach
Siedziba Komisariatu Policji w Dwikzoach, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ul. Spółdzielczej 11 w Dwikzoach. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz numerem umieszczonym na ścianie budynku od ul. Spółdzielczej. Posiada też tablicę informacyjną z napisem ,,POLICJA” w kolorze niebieskim z dużymi białymi literami znajdującą się po w centralnej części budywnku, nad drzwiami wejściowymi. Do wejścia głównego prowadzi chodnik z kostki brukowej. Po lewej stronie przy drzwiach wejściowych znajduje się domofon z kamerką. Po wejściu do budynku w jego lewej części patrząc na wprost znajduje się pokój, w którym mogą obsługiwani być interesanci, w tym osoby z niepełnosprawnością. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie Komisariatu Policji w Dwikozach w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika Policji (osoby wprowadzającej). Na poszczególne piętra budynku prowadzą schody. Budynek nie jest wyposażony w windę. Z powodu braku platform przyschodowych interesanci z niepełnosprawnością obsługiwani są w pokoju obsługi interesantów znajdującym się w lewej części budynku głównego holu. Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze, w głównym holu po lewej stronie od wejścia. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz informacji głosowych.
Komisariat Policji w Koprzywnicy
Siedziba Komisariatu Policji w Koprzywnicy, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ul. 11-tego Listopada 98 w Koprzywnicy. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz numerem umieszczonym na ścianie budynku od ul. 11-tego Listopada. Posiada też tablicę informacyjną z napisem ,,POLICJA” w kolorze niebieskim z dużymi białymi literami znajdującą się po w prawym rogu budynku. Do wejścia głównego prowadzi chodnik z kostki brukowej i ośmiostopniowe schody. Po prawej stronie przy drzwiach wejściowych znajduje się domofon z kamerką.Do wejścia głównego Komisariatu prowadzi także winda dla osób niepełnosprawnych, który znajduje się po lewej stronie głównego wejścia, jest on wyposażona w jedną rampę. Przycisk przywoławczy windy oznaczony jest kolorem zielonym i umieszczony jest po lewej stronie windy. Po wejściu do budynku znajduje się niewielki hol z drzwi umieszcoznymi na wprost. Drzwi prowadzą do pomieszczenia, w którym mogą obsługiwani być interesanci, w tym osoby z niepełnosprawnością. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Osoby odbierane są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie Komisariatu Policji w Koprzywnicy w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika Policji (osoby wprowadzającej). Na poszczególne piętra budynku prowadzą schody. Budynek nie jest wyposażony w wewnętrzną windę. Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze, przy punkcie obśługi interesantów, na wsrost od wejścia. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz informacji głosowych.